Eliot
​Omdat Legrand ervan overtuigd is
dat het IoT binnenkort een evidentie zal zijn,
wil het bedrijf met Eliot de ontwikkeling van zijn aanbod verbonden objecten in een stroomversnelling brengen.

Eliot is het programma rond het IoT dat Legrand lanceerde in 2015. 
Eliot mobiliseert de hele groep om de producten van Legrand beter connecteerbaar te maken, overal waar het IoT bijkomende voordelen kan bieden voor de gebruiker.

 

​​NIEUW TIJDPERK VOOR DE BOUWSECTOR

MISSIE

De markt van verbonden objecten groeit exponentieel en luidt een nieuw tijdperk in voor de bouwsector. 

Zowel voor particulieren als voor professionals zullen er steeds meer zogenaamde ‘intelligente’ oplossingen beschikbaar zijn. Legrand zet sterk in op deze revolutie, want wij zijn ervan overtuigd dat het Internet of Things (IoT) heel wat extra voordelen te bieden heeft voor de gebruiker en algauw de norm zal zijn. 

Het aantal verbonden objecten per persoon zou moeten toenemen van 2 in 2014 tot 4 in 2020 (bron: CISCO)

​AANPAK

Omdat we niet meer om het IoT heen kunnen, wil Legrand met Eliot de ontwikkeling van zijn aanbod verbonden objecten in een stroomversnelling brengen. 

Het programma Eliot mobiliseert de hele groep om de producten van Legrand beter connecteerbaar te maken, overal waar het IoT voordelen kan bieden voor de gebruiker. Eliot ondersteunt tevens de ontwikkeling van aangepaste digitale infrastructuren in gebouwen. 

De groep is ambitieus en wil zijn omzet voor verbonden objecten tegen 2020 verhogen met een jaarlijks gemiddelde van twee cijfers en het aantal families met verbonden objecten verdubbelen, van 20 in 2014 naar 40 in 2020.

ELIOT IN ACTIE

Alle producten binnen het Eliot-programma zijn eenvoudig te benaderen via applicaties. Dankzij een cloudservice blijft de gebruiker geconnecteerd waar hij zich ook bevindt ter wereld. 

Eliot-producten bieden op die manier een toegevoegde waarde op het gebied van functionaliteit, gebruik en interactie met de omgeving. Het IoT is reeds een realiteit bij Legrand. In 2015 haalde de groep een omzet van meer dan 300 miljoen euro met verbonden objecten. 

Op het gebied van veiligheidsverlichting, domotica, energie-efficiëntie en geluidsinstallaties heeft Legrand reeds een innovatief aanbod verbonden objecten, dat inspeelt op de behoeften van de gebruikers wat betreft de elektrische en digitale structuren van gebouwen.
“Het doel van onze Eliot strategie is om samen met andere marktpartijen slimme oplossingen te bedenken die duurzame innovatie voortbrengen

Ronny de Backer  |  Managing Director Legrand Group Belgium

“De laatste jaren is ’internet of things‘ sterk in opmars. Binnen de huishoudens in België verschijnen steeds meer eenvoudige draadloze oplossingen op het gebied van lichtsturing, temperatuur en beveiliging. Zijn er nu 14 mrd apparaten verbonden aan het internet, in 2020 zullen dit er maar liefst 50 mrd zijn.

En zoals onze CEO Gilles Schnep aangeeft, “gebouwen vormen hierbij het hart van deze ontwikkeling”. Een ontwikkeling die we als sector moeten omarmen! Het zal ervoor zorgen dat de lang gekoesterde droom van het intelligente huis nu ook echt waarheid wordt, en daarbij is de installateur onmisbaar, want al deze nieuwe apparatuur moet natuurlijk goed beveiligd en geschakeld worden.

Legrand Group heeft in 2016 internationaal de campagne ELIOT gelanceerd. ELIOT staat voor Electricity & internet of things, een bevestiging dat Legrand actief zoekt naar nieuwe mogelijkheden en samenwerking met partners op het vlak van elektrotechniek en ICT. Het doel van onze Eliot strategie is om samen met andere marktpartijen slimme oplossingen te bedenken die duurzame innovatie voortbrengen. Ook wij als Legrand zullen mee moeten ontwikkelen met deze internet-revolutie. De komen jaren zullen een enorme uitdaging vormen voor bedrijven als de onze!” 

REEDS GECONNECTEERDE PRODUCTEN

Videofonie
CCTV
NUVO